הסולר הינו שם נוסף לדלק דיזל, המשמש למנוע דיזל, אשר נקרא על שם ממציאו, המהנדס הגרמני רודולף דיזל, שרשם פטנט על מנוע הדיזל בשנת 1892. מנוע הדיזל מופעל באמצעות דחיסה של אוויר חם מאד, ואליו מוזרק הסולר, אשר ניצת במגע עם אוויר חם. בשל אופי פעולת מנועי דיזל לעומת מנועי בנזין, מנועים המופעלים על ידי סולר, שורפים דלק באופן יעיל יותר ופחות מזהמים ממנועי בנזין. עם זאת בראשית דרכו של הסולר, הסולר נתפס כ"פסולת" שאינה ראויה לשימוש, לא ראו בו כמקור אפשרי לשימוש כדלק. למעשה יותר מ-40 שנה הסולר, נתפס כתוצר לוואי לא שמיש שנותר משאריות זיקוק נפט.
אספקת סולר למוסכים
אספקת סולר לתדלוק – מוסכים רבים הנמצאים בעבודה מרובה ושוטפת מול כלי רכב הנכנסים ויוצאים משערי בית העסק, זקוקים לאספקה סדירה של סולר ובנזין לעיתים קרובות, על מנת שיהיה ניתן לתדלק במקום ולמלא את מיכלי הדלק של כלי הרכב כדי לשמור על המשך עבודה רציפה ללא הפסקה.
אספקת סולר לתפעול תקין – מוסכים רבים מחזיקים כלי רכב וכלי עבודה, כמו מלגזות, מכונות קיטור, שואבי אבק, מכונות לשטיפת מים בלחץ, מדחסי אוויר וקומפרסורים המופעלים על בסיס סולר וזקוקים לאספקת סולר רציפה במקום העבודה.